Wednesday, February 2, 2011

Ko Sanny’s short testimony about his job experience in Malaysia (30.1.2011)


I arrived in Malaysia 3 years ago. I could only stay 4 months in my first job and I moved to Johor to work at an aluminum factory. But I had to move to another job at the wood industry. I worked so hard to impress the bosses everywhere I worked so that I can get more money. It was very tiring job operating machine cutting about 10 tones of logs per day. One day I ask my boss to increase my salary but he say later will do. Till 6th month, no salary increase for me. So, I told my boss that I will quite from job. So, I moved to Balakong to work at a restaurant. The employer said that he will give RM 850 but at the end of the month, he gave only RM700 to me. Then, I moved from Balakong to chan sow lin to do new jobs. But then, I moved to work in Shah Alam at a nickel factory. I worked from 7 a.m to 10 p.m and everything about this job is all acid; the chemicals. After one and half month, all of our bodies became allergic by acids and coughing with bloods. Because of the bad condition, I moved again to Sg. Buloh to work again. The work place and our hostel is about 15 mins walks. Sometimes we were robbed by robbers. By the help of the broker, we moved to Seminyei to work in a rubber works; car accessories factory. Our hands were affected badly and very itched. Then, moved to Port Klang car accessories factory. I work till now and after facing lots of difficulties, I planned to go back to my country. Every times I face those things I prayed to God to help me. Even I go back to Myanmar, I hope I can come and meet you again when God reopen the door for me to come to Malaysia again.
ကိုဆန္နီ၏မေလးရွားနိဳင္ငံလုပ္ငန္းအေတြ.အႀကံဳသက္ေသခံခ်က္ (30.1.2011)
ကၽႊန္ေတာ္သည္ လြန္ခဲ.ေသာ ၃ ႏွစ္က မေလးရွားနိုဳင္ငံကို ေရာက္ရွိခဲ.ပါသည္။ ပထမဦးဆံုးေရာက္ရွိေသာ အလုပ္ေနရာတြင္ ၄ လခန္.သာ အလုပ္လုပ္ခဲ.ၿပီးေနာက္ ဂ်ိဳဟိုးျပည္နယ္ရွိ အလူမီနီယံစက္ရံုသို. ထပ္မံေျပာင္းေရႊ.အလုပ္လုပ္ကိုင္ခဲ.သည္။ အဆင္မေျပေသာအခါ ထပ္မံၿပီး သစ္စက္ရံုသို. ေျပာင္းခဲ.ပါသည္။ လုပ္ခလစာေကာင္းေကာင္းရရွိရန္ သူေဌးအား သေဘာက်ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရန္ အလုပ္ကိုႀကိဳးစားလုပ္ကိုင္ခဲ.ပါသည္။ အလြန္ပင္ပန္းေသာအလုပ္ျဖစ္ၿပီး တစ္ေန.ျဖတ္ေတာက္ခဲ.ေသာသစ္တန္ေပါင္း ၁၀ တန္ခန္.ရွိမည္။ တစ္ေန.တြင္ သူေဌးျဖစ္သူအား လုပ္ခလစာတိုးေပးရန္ေတာင္းဆိုခဲ.ပါသည္။ သို.ေသာ္ ေနာက္တခါတြင္တိုးျမင္.ေပးရန္ေျပာခဲ.သည္။ ၆လၾကာသည္.အထိ လစာတိုးလာျခင္းမရွိေသာအခါ သူေဌးအား ေျပာၿပီး အလုပ္ကိုထြက္လာျပန္သည္။ ထို.ေနာက္ Balakong ရွိစားေသာက္ဆိုင္တစ္ဆိုင္၌ အလုပ္ကိုျပန္လုပ္ခဲ.သည္။ အလုပ္ရွင္သူေဌးမွ လစာ ၈၅၀ေပးမည္ဟုေျပာဆိုခဲ.ေသာ္လည္း လကုန္ေသာအခါ ၇၀၀ သာထုတ္ေပးခဲ.သည္။ ထပ္မံၿပီး Balakong မွ chan sow lin သို.ေျပာင္းေရႊြ.အလုပ္လုပ္ျပန္သည္။ အဆင္မေျပေသာအခါ Shah Alam ရွိ နီကယ္စက္ရံုသို.ေျပာင္းျပန္သည္။ မနက္၇း၀၀မွ ညေန၁၀း၀၀ နာရီအထိ အလုပ္လုပ္ခဲ.သည္။ ဤအလုပ္သည္ အက္စစ္ႏွင္.ပတ္သက္ၿပီး ဓါတုေဗဒဆိုင္ရာ ပစၥည္းမ်ားစြာႏွင္. အလုပ္လုပ္ရပါသည္။ တစ္လခန္.အလုပ္လုပ္ၿပီးေသာအခါ ကၽႊႏ္ႈပ္၏ ခႏၵာကိုယ္တြင္ယားယံလာၿပီး ေခ်ာင္းဆိုးေသာအခါတြင္ ေသြးမ်ားပါ ပါလာသည္။ အေျခအေနဆိုးရႊားေသာအခါ Sg. Buloh သို.ေျပာင္းေရႊ.ခဲ.သည္။ အလုပ္လုပ္ေသာေနရာႏွင္. ကၽႊႏ္ႈပ္တို.ေနအိမ္သည္ ၁၅မိနစ္ခန္. လမ္းေလွ်ာက္ရပါသည္။ လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ တခါတရံ ဓါးျပမ်ား၏ လုယူျခင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းကို ခံခဲ.ရသည္။ ပြဲစားတစ္ဦး၏အကူအညီျဖင္. Seminyei ရွိ ရာဘာစက္ရံု ကားအပိုပစၥည္းစက္ရံုသို. ေျပာင္းခဲ.သည္။ ထိုအလုပ္ရံုတြင္ လက္မ်ားယားယံၿပီး အေျခအေနဆိုးပါသည္။ ထို.ေနာက္ Port Klang ရွိ ကားပစၥည္းစက္ရံုသို. ေျပာင္းေရႊ.ျပန္သည္။ ထိုအလုပ္တြင္ ယခုေနာက္ဆံုးအထိလုပ္ကိုင္ခဲ.သည္။ အခက္အခဲေပါင္းမ်ိဳးစံုကိုႀကံဳေတြ.ခဲ.ပါသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ကၽႊႏ္ႈ္ပ္သည္ ျမန္မာျပည္သို. ျပန္သြားရန္ ရည္ရြႊယ္ပါသည္။ ထိုအခက္အခဲမ်ားႀကံဳေတြ.ေနေသာအခ်ိန္မ်ားတြင္ ဘုရားသခင္ကူညီမစရန္အတြက္ ကၽႊန္ေတာ္ဆုေတာင္းခဲ.ပါသည္။ ျမန္မာျပည္သို. ျပန္သြားခဲ.ေသာ္လည္း ဘုရားသခင္လမ္းသစ္ဖြင္.ေပးေသာေန. တစ္ေန.တြင္ အားလံုးႏွင္.ေတြ.ဆံုရန္အတြက္ ေမွ်ာ္လင္.ေနပါမည္။

No comments:

Post a Comment